Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır.
Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.

Diş Hekimi Fatma Nur Kuyucu ÇELİK

Ön Dişlerim Çürük

Gönderen: dt.fnur  :  Kategori: -Çürükler ve Dolgu

Soru: Ben 16 yaşında ve bir lise öğrencisiyim. Ön dişlerimin 2 tanesinde ise çürük var ve bu beni çok rahatsız ediyor. Sizce bu çürüklerin beyazlatılması mümkün mü?

Cevap: Çürük dişlerin beyazlatılmaz, çürükler temizlenip dolgusu yapılır, böylecede beyazlamış olur :) Bunun için bir dişhekimine gitmen yeterli.

1.204 Responses to “Ön Dişlerim Çürük”

Sayfalar: [12] 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 » Show All

  1. 1191
    dt.fnur Says:

    Normalde alt dişler içerde üst dişler dışarda olur. Eğer böyle bir durumdan bahsediyorsanız normal. Ama arka dişleriniz sağlıklı bir şekilde temas etmiyorsa, yükseklik vardır. Doktorunuz kontrol edebilir.

  2. 1190
    samet Says:

    hocam köprü yaptırdım ön dişlerim yüksek gibi alt dişlerim altında kalıyor dogalmıdır bu durum

  3. 1189
    dt.fnur Says:

    Diğer dişlerinizdeki hassasiyetin dolgunuzla bir ilgisi yok. dolgunuzda hassasiyet varsa dolgu yapılmış olmasıyla ilgili bir durum. Dolgunuz yeniyse zamanla geçer, eski bir dolguysa kontrol edilmesinde fayda var. Tekrar çürümüş olabilir. Beyazlatma işleminden sonra dolgunuz yenilenerek renk uyumu sağlanabilir.

  4. 1188
    nisa Says:

    Ön disimde dolgu var. Dislerimi beyazlatmak istiyorum dolguma bi etkisi olmucagini ogrendim peki dolgum dislerimle ayni renk tonunda nasil yapilabilir yada mumkun mu? Ayrica dolgu olduktan sonra dislerim hassaslasti nedeni ne olabilir?

  5. 1187
    dt.fnur Says:

    Dişiniizn renginde dolgu yapılırsa sorun olmaz. İğne yapılırken biraz acıyabilir, sonrasında acımaz.

  6. 1186
    dis sorunu olan kiz Says:

    merhaba fatmanur hanim 12 yasindayim. Sol alt cenemde delik ve curugu cok fazla olan bir disim var sanirim kanal tedavisi yapilacak. Ve ön iki disimin arasi cüruk arkadan ve onden bunu nasil tedavi edecegiz dolgu olursa leke gibi görünürmü ve ön dis dolgusu yaptirmak acırmı ? Cevaplariniz icin cok saolun :)

  7. 1185
    dt.fnur Says:

    Çürük temizlenip dolgu yapılır. Özel kurumlarda sağlık güvencenizden faydalanamazsınız. Fiyat doktordan doktora değişir. Sağlık güvencenizle devlet hastanelerinde, ağız diş sağlığı merkezlerinde ücretsiz olarak tedavilerinizi yaptırabilirsiniz.

  8. 1184
    yaren Says:

    14 yasindayim ön dislerimden iki tanesi curuk bunun icin uygulama nedir ve fiyati ne kadardir( babam uzerine sigortalayim) ve de dis beyazlatma nin fiyatini ogrenebilirmiyim

  9. 1183
    dt.fnur Says:

    Dolguyu yaptırmanız gerekiyor, telin çıkmasını beklerseniz çok geç kalmış olabilirsiniz. Tel dolgu yapılmasına engel olmaz. Yinede doktorunuza durumu söylerseniz o sizi gerektiği şekilde yönlendirir.

  10. 1182
    asli kaya Says:

    Benim disimde tel var ve on dism curudu telin cikmasinada daha var curuk git gide ilerliyo ne yapabilirim daha tel takilali 6 ay oldu cikana kadar disim cok çürürse

  11. 1181
    dt.fnur Says:

    Çürüğün derinliğini görmek gerekiyor, köklere ulaştıysa kanal tedavisi gerekir.

  12. 1180
    dilara Says:

    Merhaba ben 21 yasindayim sol kopek disimin sag tarafindaki disimde curukOlustu dolgu yapilmasina ragamenben daha yeni farkketm simdi disime baktigimda sanki dis etime dogru gidiyr acaba kanal tedavsi gerekirmi

  13. 1179
    dt.fnur Says:

    Eğer halen kaplama yapılmadıysa geçici kaplamayla ağrılarınız hafifletilir. Eğer kaplama yapıldıysa hava alan bir yeri vardır. Kapalama yeni yapıldıysa bir kaç gün ağrı yapması normal.

  14. 1178
    samet Says:

    Selam hocam su içerken dişim sızlıyor diş kesiminden sonra bu olay oldu ne yapmam lazım tşkrler

  15. 1177
    dt.fnur Says:

    En kısa zamanda doktora gitmeniz gerekiyor. Aksi takdirde çekilmesi gerekebilir. Bu haliyle tedavi edilerek dişleriniz kurtarılabilir.

  16. 1176
    Bilge Says:

    Merhaba, 15 yaşındayım ve öndeki 2 dişimin üstleri çürük ve bunlar birleşik olduğu için arasını da çürütmeye başlamış. Doktordan çok korkuyorum. Damağım dar olduğu için tel takmamız gerekiyomuş. Bunun yanında dişlerim çekilir mi :/ çünkü çürükken kötü durduğu gibi çekildiğinde daha kötü olacak ne kadar korksam da bende artık herkes gibi gülmek istiyorum. Konuşurken bile ağzımı kapatmaktan bıktım :( :(

  17. 1175
    dt.fnur Says:

    Dipten çürüyen dişlerinizde aynı şekilde çürük temizlenip dolgu yada kanal tedavisi yapılır. Dişleriniz ilgilenmediğiniz için çürüyor, başka bir hastalık sebep değil. Eğer dişleriniz tedavi edilemeyecek durumdaysa çekilir. Eğer çekilirse yerine implant yapılabilir.

  18. 1174
    gzem Says:

    Merhaba ben 23 yaşındayım. Bundan 5-6 sene önce ön dişlerimde çürükler oluşmaya başladı ve doktora gittim. Kanal tedavisi ve dolgu uygulaması yapıldı. aradan 3 yıl geçti ve dolgu düştü. Sonrasında tedaviye gitmedim, aksattım. 6 ay kadar önce dişçiye gittim ve dişimin renginde bir dolgu yapılarak çürük kısım gizlendi. Diğer dişlerim dipten çürüyor ve bazılarının yanı kırılıyor. Hatta öyle ki, sürekli kırık parçalarını ağzımda hissedebiliyorum. Dipten çürüyen dişler nasıl tedavi edilir? Sadece ilgilenmediğim için mi çürükler bu denli yayıldı yoksa başka bi hastalık sebep olabilir mi? Dolguyla tedavisi mümkün mü yoksa implant mı gerekir? Şimdiden ilginize teşekkürler.

  19. 1173
    dt.fnur Says:

    Gömülü değilse ameliyata gerek olmadan normal diş çekimi gibi çekilir ve komplikasyon riski de sıradan bir diş çekimiyle aynı.

  20. 1172
    esmn Says:

    Meraba benim 20lik disim normal yerinin dış tarafindan cikti ve disa dogru buyuyor. Doktorum ameliyat dedi. disim gömülü degil ama bayaa bir disarda. Komlikasyon riski yuksek midir en fazla ne olur sizce

  21. 1171
    dt.fnur Says:

    Dolgunuz yenilenebilir.

  22. 1170
    ece Says:

    merhaba benim ön iki dişimin arasında boşluk vardı,sonra o çürüğe döndü ve doktorum kanal tedavisi yaptı.ama şuan kanal tedavisinden dolayı olan dolgulu kısım yüzünden dişlerim lekeli gözüküyor.
    nasıl düzelebilir,14 yaşındayım,fiyat ve yapılacak işlem önemli değil,nasıl çözüm yolları var? teşekkürler

  23. 1169
    dt.fnur Says:

    Olmaz.

  24. 1168
    samet Says:

    Merhabe hocam Ben üst dişime köprü yaptırdım diger dişlerime zararı olurmu köprünün tşkrler

  25. 1167
    bbbeyza Says:

    Saolun size anlatayım. Ön 2 disimde nokta gibi cürükler var. Ust cenemdeki sag en arka disim delik ve curuk. ust cenemde sol en arkada cok az curuk en arkanin bi onundede cok az,en arkanin onunun bi onunde cizgi halinde curugum var. Alt cenemdede sağ en arkanin bi önü dişim delik ve cizgi halinde azcik bir çürük var. alt cenemde sol tarafta en arkanin bi onu disime kanal tedavisi gerek çoook çürük ve delik cünku. Çürüklerim bunlar alt cenemdeki dislerim yemek yiyince çok ağrı yapıyor anneme soyleyemiyorum beni disciye goturecek diye Çünkü dişçiden cok fazla korkuyorum ne yapacağım bu disleri ileride kötü olacak diye korkuyorum, ama şu dişçi korkumuda yenemiyorumki . :(

  26. 1166
    dt.fnur Says:

    Kanal tedavisi acımaz, çünkü öncesinde dişiniz uyuşturulur ve hiç bir şey hissetmezsiniz. Tel takılabilmesi için bütün çürüklerinizin temizlenmesi gerekir. Daha fazla vakit kaybetmeden dişlerinizi tedavi ettirmelisiniz, ileri de daha kötü olur.

  27. 1165
    bbeyza Says:

    Doktor hanım merhabalar ben 12 yaşındayım ağzımda 8 kalıcı diş çürük. Bir tanesi cok feci cürük size sordum kanal tedavisi olması lazım dediniz.ama ben çok korkuyorum kanal tedavisinden acırmı kanal tedavisi yapilirken ve uzun sürermi. Ustelik dislerim yamuk tel takmak icin butun curuklerin temizlenmesi gereklimi . Çünkü benim çok çürüğüm var. Kaç senedir dişçiden çok korktuğum icin gitmeyi erteliyorum çürüklerim çok ilerledi ne yapmam gerek. Yardımınız ve bana moral verdiginiz icin çok teşekkürler.

  28. 1164
    dt.fnur Says:

    Doğru fırçalama tekniğini doktorunuzdan öğrenebilirsiniz. Fırçalamaya ilave olarak diş ipi kullanmalısınız ve eğer gerekliyse ara yüz fırçası da kullanmalısınız. Bir de beslenmenize dikkat etmeli ara öğünlerde tükettiğinişz abur cuburlardan sonra da mutlaka ağız hijyenini sağlamalısınız.

  29. 1163
    ceren Says:

    Çok teşekkür ederim bir sorum daha olacaktı dişlerimi fırçalamama bakmama rağmen çürüklerim ilerledi çok fazla çürük dişim var bunu önlemek için başka neler yapmalıyım çok fırçalamama rağmen oluyor

  30. 1162
    dt.fnur Says:

    Hafif ağrılar normal. Zamanla geçer. Geçmezse doktorunuza başvurabilirsiniz.

  31. 1161
    mehmet Says:

    İyi aksamlar hocam on dislerime dolgu yaptırdım ertesi gün agarmaya başladı normalmidir acaba ?

  32. 1160
    dt.fnur Says:

    Başka yolu yok. Kanal tedavisi acıtmaz.

  33. 1159
    beeyza Says:

    Ya ama :( duyduguma göre kanal tedavisi çooooooooooooooooooooook fazla acıtıyormuş başka yolu yokmu alt cenemdeki :( çürük dişin tedavisi icinn :(( yardımınız icin cok tesekkurler :(

  34. 1158
    dt.fnur Says:

    12 yaşına kanal tedavi olmaz diye bir şey söz konusu değil. Kanal tedavisi acıtmaz.

  35. 1157
    beyz Says:

    Ama 12 yaşına kanal tedavisi uygun olmazmış :( duyduğuma göre kanal tedavisi bütün tedavilerden daha çok acıtıyormuş başka bir yolu yokmu sizce :’( :( :( :( :(

  36. 1156
    dt.fnur Says:

    Kanal tedavisi yapılabilir. Vakit kaybetmeden tedavi edilebilmesi için bir diş hekimine başvurmanız gerekiyor.

  37. 1155
    beyzoş Says:

    Merhaba Bir sorum olacak. Alt çenemde En arka dişin bi önü dişim çok fazla çürük yani damağımla birleşme yeri falan çürük bayaa vede delik. Bu dişin çekilmesimi gerek eğer çekilirse yerine daha çıkmayacak :( bu dişin tedavisi nasıl olacak :( Tedavisi acıtırmı ?????? :(

  38. 1154
    dt.fnur Says:

    Eriyen mine yerine dolgu yapılması gerekiyor, bunu konuda doktorunuza ısrarcı olabilirsiniz, çünkü zaten rahatsızlığınız var. Dişlerinizi günde iki sefer orta sertlikle bir fırçayla fırçalayın, diş ipi kullanmaya devam edin ve doğru fırçalama tekniğini doktorunuzdan öğrenin. ayrıca 6 ayda bir de mutlaka doktorunuza dişlerinizi muayene ettirmelisiniz. Dolgularda ki hassasiyet için de muayene etmek gerekiyor, doktorunuza kısa zamanda tekrar başvurmalısınız.

  39. 1153
    Melek Says:

    Merhabalar. Ben 19 yaşındayım. Kalıcı dişlerim çıkarken çok sıkıntı çektim. Ağzımın içi tamamen iltahaplanıyordu ve hemen hemen her çekilen dişim için ciddi miktarda antibiyotik tükettim. Bunca yıl tekrar sıkıntı çekmemek için hep düzenli fırçaladım ve diş ipi kullandım ama bana mısın demedi. Azı dişlerimin hepsi çürümüş, küçük kesici dişlerimin arkasında dolgu var ve üst ön iki dişimin yarısında mine tabakası eridi. Özellikle ön dişlerim beni çok rahatsız ediyor psikolojik olarak. Ve diğer dişlerimde de erimeler görüyorum. Doktorum kızıp çok sert fırçalamışsın dedi ve dişlerimin iltahaplanmadan etkilenmiş olabileceğini söyledi. Genetik olarak da zayıf dişlere yatkınlığım olabilir. Ama eriyen mine için bişey yapmadı çürük olursa temizleyip dolgu yaparız dedi ama dentin tabakası iyice oyuldu ve hassasiyeti iyice arttı dolgu için ısrar etmeli miyim? Dişlerim için yapabileceğim başka birşey yok mu? Ayrıca doktorun bana yaptığı dolgularda ağrı yapıyor bazen hassasiyet gibi değil ama çenemde ağrı oluyor ve sadece 3-4 ay oldu dolgu yapılalı. Yakında tekrar gideceğim ama farklı bir görüş almak istedim. Teşekkür ederim.

  40. 1152
    dt.fnur Says:

    Ne ameliyatı olacak? Problem neydi?

  41. 1151
    hasan Says:

    İyi aksamlar saygıdeğer hocam on dış ameliyatı ortalama olarak kaç saat sürer bilgi verirseniz sevinirim

  42. 1150
    dt.fnur Says:

    Ayrılmaz.

  43. 1149
    ceren Says:

    Ve çürük iki dişin ortasında olduğu için dolgudan sonra ön dişlerim ayrılır mı??? Şimdiden teşekkürler

  44. 1148
    dt.fnur Says:

    Zor değil. Dolgunun rengi dişinizin renginde olur.

  45. 1147
    Çağla Says:

    Merhaba. Benim òn üst dįsîm arka kısmından çürümüş. Çok az ama doktora gittim doktor Disin arka kısmından dolgu yapılacak dedi. Bu zor mu sizce. Bir de benim dislerim beyaz acaba dolgu rengi daha sarı bir şey mi olur.Teşekkürler

  46. 1146
    dt.fnur Says:

    Dişlerinize dolgu yapılabilir. Beklemenize gerek yok. Dolgu yapılırsa kötü olmaz, iyi olur.

  47. 1145
    ceren Says:

    merhaba ben 18 yaşındayım üst dişlerimde çürümeler mevcuttu 6 ay önce falan dişçiye gittiğimde bunlar küçük şeyler yapsakta düşer zaten diye geçiştirmişti ama şimdi biraz daha ilerlemiş gibi duruyor üst ön dişlerimin arasından siyahlık görünüyor ve arkadan da çürümüş fırçalamama rağmen bu da beni inanılmaz rahatsız etti. Dolgu yapılsa dişlerim daha kötüye gider mi dolgu belli oluyor falan diyorlar bide o dişlerin arkadan da hafif çürük olması durumu kötüleştirir mi dişlerim daha da kötü olacak diye gitmeye korkuyorum

  48. 1144
    dt.fnur Says:

    Çürük temizlenip dolgu yapılır.

  49. 1143
    hatice yöndemli Says:

    Benim ön disimin arasında kucucuk bir curuk var iki disin arasında kalmıs bu nasıl tedavi edilir

  50. 1142
    dt.fnur Says:

    Rahat çıkar. Sorun olacağını sanmıyorum çünkü büyüme gelişiminiz devam ediyor.

  51. 1141
    Beyza Says:

    Çok teşekkürler birşey daha soracağım . Benim üst dişelerim 12 tane bildiğime göre 14 tane olması gerekiyormuş. 2 tane daha damağımdan çıkıyor çıkacak dişe göre yer biraz dar. diş aşağıya indiğinde çıkacağı yer açılırmı ??? çünkü alt dişlerimde 12 tane

  52. 1140
    dt.fnur Says:

    Hayır. Zaten uyuşmuş olacak.

  53. 1139
    ali Says:

    Merhabalar hocam dış hekimine gittim on dişinin ameliyat olacağını söyledi acaba çok canım yanarmi ameliyat. Esnasinda

  54. 1138
    dt.fnur Says:

    Dolgu yapılırken acımaz. Önce dişiniz uyuşturulur sonrasında zaten bir şey hissetmezsiniz. Çürük temizlenip dolgu yapılır. Doktorunuzun vakti müsaitse iki dişinizi de aynı gün yapabilir.

  55. 1137
    cansu Says:

    merhaba ben cansu benim 2 köpek dişiminde çürük biri azdan çok kenarlarını yemiş ortadan iğne ucundan dazla biraz oyulmuş öbür köpek dişim ise çürümeye başlamış onlara dolgu olurmu dişlerim hiç ağrımıyo ben izmirdeyim konak a gitcez büyük ihtimalle devlet hastanesine acıtır mı olanların hepsi acıtır diyolar dişini kescekler diyolar dolgu nasıl olcak gerçekten acıcakmı birde şu sorum var 2 dişimide aynı gün yapabilirlermi TEŞEKKÜRLER :D

  56. 1136
    dt.fnur Says:

    Hayır canın yanmaz. Arkadaşların abartmışlar. Önce dişin uyuşturulur sonrası zaten çok kolay, ağzını açık tutman yeterli.

  57. 1135
    Beyza Says:

    Daha 12 yaşımdayım ön dişlerimin 2 si çürük :( birinin çürüğü yukarıda damağıma çok yakın bu hafta doktora gideceğim arkadaşlarıma sordum canın çok yanacak delicekler kanıycak falan dediler :( :’( çok korkuyorum dişçiye gitmeye . canım çok yanarmı ? nasıl olacak bu iş? :( :( :(

  58. 1134
    dt.fnur Says:

    Sağlık güvenceniz varsa devlet hastanesinde dolgular için para almazlar. Doktorunuzun vakti müsaitse iki dişinizi de aynı anda yapabilir. Dişleriniz çok çürükse, gece uykudan uyandıran ağrılar yapıyorsa, vurunca ağrı yapıyorsa kanal tedavisi gerekir.

  59. 1133
    ayla Says:

    mrb ben dilara 14 yaşındayım.şuan sınavlarım olduğu için dişçiye gidemiyorum.Ama 1yada 1,5 hafta sonra gitcez ozmn sınavlar bitiyo 8.sınıf öğrencisiyim sınavlar önemli tabi.neyse benim sorunum hem sağ hem sol köpek dişerimin biri biraz çürük öbürü kenarlarını yemiş ama fazlada değil iğne keçeli kalem ucundan birz küçük ama hiç ağrı yapmıyor birde doktor devlet hastanesnde ön dişe para alıyorlar mı öbür sorum ikisini aynı anda yapabilirmi bir günde hepsi bitecek yani bide dişçi fobim var çok korkuyorum adım çağrıldığı an heyecandan ödüm patlıyor teşkkürler :D dolgu olur demi kanal olmaz kanal tedavi belirtileri nelerdir bunuda soruyum

  60. 1132
    dt.fnur Says:

    Sağlık güvenceniz varsa devlet hastanesinde dolgular için para almazlar. Doktorunuzun vakti müsaitse iki dişinizi de aynı anda yapabilir.

  61. 1131
    dilara Says:

    mrb ben dilara 14 yaşındayım.şuan sınavlarım olduğu için dişçiye gidemiyorum.Ama 1yada 1,5 hafta sonra gitcez ozmn sınavlar bitiyo 8.sınıf öğrencisiyim sınavlar önemli tabi.neyse benim sorunum hem sağ hem sol köpek dişerimin biri biraz çürük öbürü kenarlarını yemiş ama fazlada değil iğne keçeli kalem ucundan birz küçük ama hiç ağrı yapmıyor birde doktor devlet hastanesnde ön dişe para alıyorlar mı öbür sorum ikisini aynı anda yapabilirmi bir günde hepsi bitecek yani bide dişçi fobim var çok korkuyorum adım çağrıldığı an heyecandan ödüm patlıyor teşkkürler :D

  62. 1130
    dt.fnur Says:

    Bir diş hekimine başvurursanız tedavi edilebilir.

  63. 1129
    fatma Says:

    merhaba benim ön dişlerim yarısından çogu çürük artık utanıyorum konuşmaya gülmeye bile ne yapmalıyım

  64. 1128
    dt.fnur Says:

    Kaplama iyi yapılmazsa yada siz dişlerinizin temizliğine dikkat etmezseniz çürüyebilir. gerek görüldüğünde kaplama çıkartılıp yenisi yapılabilir. Kaplama yapılsa bile öncesinde çürüklerinizin tamamen temizlenip dolgu yapılması gerekiyor.

  65. 1127
    tuba Says:

    selamun aleyküm.bnim de dişlerimin hepsinde çürük var.ve bunlar bir anda oldu.doktora gittim .bana ya dolgu yapılması gerektiğini söylediler yada kaplama. bn korkuyorum kaplama yapılırsa alttan dşlerim yine çürürmü yada kaplamaya zarar geldiği zaman çıkarılabilirmi.hangisini önerirsiniz. .

  66. 1126
    dt.fnur Says:

    Yer yeterli ve gelen dişin pozisyonu uygunsa kapatır.

  67. 1125
    .Mehmet Says:

    Peki süt dişim cekildiginde boşluk oluşacak o boşluğu sut disimin üstündeki dış kapatırmi

  68. 1124
    dt.fnur Says:

    Alttan diş çıkmaya başladıysa kendinin düşmesini beklemeye gerek yok, süt dişinizin çekilmesi gerekiyor.

  69. 1123
    .Mehmet Says:

    Merhaba 16 yaşındayım ve köpek disimin yanındaki dişin üzerine dış çıktı yani alt taraftaki dış süt dişim ve süt dışı hafifçe çürümüş doktor kendi düşer dedi ama hala düşmedi çok kötü bi görünüm oluyo gülerken

  70. 1122
    dt.fnur Says:

    İğneyle dişiniz uyuştuktan sonra ağrı acı hissetmezsiniz. Dişinizi uyuşturmaktan başka bir yolu yok.

  71. 1121
    emre Says:

    Merhaba 17 yasindayim ön 2 disimde kucuk bir curuk var disciye gittim fakat temizlerken igneli ve ignesiz cok acitiyor bunu acisiz bir sekilde nasil yaptirabilirim

  72. 1120
    dt.fnur Says:

    Hayır çıkmaz.

  73. 1119
    pelin Says:

    merhaba ben 13 yaşındayım ön dişlerim çürük dökülüp çıktı tekrardan çektirirsem yerine cıkarmı

  74. 1118
    dt.fnur Says:

    Dişiniz önce uyuşturulacak. Sonrasında herhangi bir ağrı acı hissetmezsiniz. Zor bir tedavi değil. Çürük temizlendikten sonra köklerin içi de temizlenip sinirler alınacak. Sonrasında da kanal dolgusuyla birlikte dolgunuz yapılacak.

  75. 1117
    deniz Says:

    Ön dislerim curuktu ve disciye gittim.kanal tedavisi ve kaplamma falan olacak denadil oluyor disciye gitmeye cokk korkuyorum aciyacak diye kanal tedavisi nasil oluyordisim cok mu aciyacak yasim ise 16

  76. 1116
    dt.fnur Says:

    Bir diş hekimine başvurursanız tedavi edilir.

  77. 1115
    ayça Says:

    Merhaba benim dislerimin ustleri curudu ve dusme sonucu disimin onunde kirik olustu kotu duruyor ne olur

  78. 1114
    dt.fnur Says:

    Dişinizi kaybetme ihtimaliniz var. Muayene sonrası durumu değerlendirilir. En kısa zamanda bir diş hekimine başvurmanız uygun olur.

  79. 1113
    Kübra Says:

    Merhaba ben 21 yaşındayım. 17 yaşıbdayken ön üst dişlerime dolgu yapılmıştı. Ön dişlerimden birisi birden sallanmaya başladı başta dolgum düştü sandım ama dişim şuan kökten sallanıyor. Sizce tekrar dolguyla sabitlenirmi yoksa dişimi kaybedermiyim çok korkuyorum lütfen yardımcı olun :((

  80. 1112
    dt.fnur Says:

    Çürüğün büyüklüğüne göre mümkün olduğu kadar küçük dolgular yapılır.

  81. 1111
    sibel Says:

    Benim ön dişlerimin arasında ufak Bi çürük var dolgu oraya yapılırken o yere göre küçük bir malzemeyle temizleyip mi yapılır yoksa yapılan malzemeler standart mı

  82. 1110
    dt.fnur Says:

    Olur

  83. 1109
    mert Says:

    Merhaba ÖnDişimin Arasında Küçük Bir Nokta Gibi Ç
    ürük Var 2-3 ml Kdr Acaba Dolgu Olurmu..

  84. 1108
    dt.fnur Says:

    Dolgu ve kaplama olur.

  85. 1107
    özlem Says:

    Merhaba benim ön dişleimin ikiside en ustten curudu ve siyah curukler ortaya cikti gulemiyorum kaplama.olur mu bilgi verir misiniz

  86. 1106
    dt.fnur Says:

    Muayene etmeden kesin bir şey söylenemez ama bir an önce tedavi ettirmeniz uygun olur.

  87. 1105
    mali Says:

    Merhabalar hocam yasim 23 ön disimin arka kismi büyük oranda çürüdü damara kadar indi fakat agri sizi yok,onden bakildigi zaman belli olmuyor bu asamada disin cekilme ihtimali var mi yani en kotu ihtimali hesaplarsak ?

  88. 1104
    dt.fnur Says:

    Çekilecekler çekilir, tedavi olabilecek durumda olanlara da kanal tedavisi yada dolgu yapılır.

  89. 1103
    Kadir Says:

    Merhaba yaşım 17 2 dolgulu diş duvarında siyah çizgiler var ayrıca 20 yaş dişlelerimden 1 i kırık ve çürük 2azı dişim kötü durumda birinin kökü var ama diğeri yok dişciden utanıyorum yardım edin sizce nasıl -bir tefavi uygulanır?

  90. 1102
    dt.fnur Says:

    Diş kesiminin zararı olmaz. Ağız hijyenine dikkat ettiğiniz takdirde en az 10 yıl kullanırsınız. Sonrasında eğer gerek görülürse yenisi yapılır, iyi durumdaysa kullanmaya devam edersiniz.

  91. 1101
    emin Says:

    Hayırlı Günler Hocam Benim Ön Dişlerimin 3ünü Cekip Köprü Yapılabilir Diyor Sizce Ne Yapmalıyım 18 Yaşındayım Birde Dişimi Keseceklermiş Zararı Olurmu Son Sorum Olarak Köprü Dişler Kac Yıl Dayanır Teşekkürler.

  92. 1100
    dt.fnur Says:

    Doktorunuza tekrar başvurursanız takılan yerini kontrol eder ve ağrının nedeni tesbit edip ona göre bir tedavi uygulayabilir. Dolgu kolay kolay düşmez.

  93. 1099
    Şimal Says:

    Merhaba 16 yaşındayım bugün ön dişimin arka kısmına dolgu yapıldı lakin çok sızlıyor ve birşey çiğnerken sürekli oraya takılıyor dolgum düşcek diye yemek yiyemiyorum ne yapmam gerek ?

  94. 1098
    dt.fnur Says:

    Çürük temizlenip dolgu yapılır.

  95. 1097
    zeynep Says:

    merhaba bugün farkettim tek ön dişim ve yanındaki dişim arasında bir aralık oluştu ve çürüdüğünü fakrettim ne gibi bi tedavi uygulanır

  96. 1096
    dt.fnur Says:

    Çürük temizlenip dolgu yapılır.

  97. 1095
    mert Says:

    merhaba ben 17 yasındayım. benım yan kesıcı dıslerımın bırının ucu 10-11 yasındayken kırılmıstı şimdide az bir çürük var. nasıl tedavi edilebilir?

  98. 1094
    dt.fnur Says:

    Çürük temizlenip dolgu yapılır.

  99. 1093
    Mert Says:

    merhaba ben 10-11 yaslarındayken ön kesıcı dısımın yanındakı dişimin birinin ucu kırılmıstı şimdi ise 17 yasındayım çok az bi çürük var ucunda. bu diş nasıl yapılır sizce?

  100. 1092
    dt.fnur Says:

    Var. Kompozit yada porselen dolgu yapılabilir.

Sayfalar: [12] 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 » Show All

Leave a Reply