Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır.
Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.

Diş Hekimi Fatma Nur Kuyucu ÇELİK

Dişimin Üstünden Diş Çıktı

Gönderen: dt.fnur  :  Kategori: -Süt Dişleri

Soru: Ben 14 yaşındayım. Dişimin üstünde bir diş daha çıktı. Fakat altındaki sallanıyor, ne yapmalıyım? Başka bir dişim de yeni çıkıyor, gülüşümün bozulmasını istemiyorum.

Cevap: Eğer ağzında hala süt dişlerin duruyorsa öncelikle onların çekilmesi gerekiyor ve muhtemelen sallanıyor dediğin diş süt dişidir. Sonrasında eğer dişlerin sıralamasında bir problem varsa, çapraşıklık, yamuk sürmesi gibi mesela, ortodondik tedavi (tel takılması) görerek düzelttirebilirsin dişlerini.

514 Responses to “Dişimin Üstünden Diş Çıktı”

Sayfalar: [6] 5 4 3 2 1 » Show All

  1. 514
    Ahmet Says:

    Anladım hocam Görüşleriniz için teşekkürler.

  2. 513
    dt.fnur Says:

    Bahsettiğiniz şekilde bir tedavi uygulanabilir. Ama ne derece tatminkar bir görüntü olacağına muayene sonrası karar verilebilir. Tabi en uygunu tel tedavisi olur.Korkunç bir görüntü olacağını düşünmüyorum. Konuşmanızda da ileri derece de bir bozukluk olmaz.

  3. 512
    Ahmet Says:

    Hocam Mrb. 23 yaşındayim. 16 yaşındayken sağ yan kesici dişimin üzerinde bir diş çıktı ve zamanla büyüdü. Şu an kötü bir görüntüsü var.
    Hem üstten çıkan dişi hemde alttaki dişi çektirip yerine porselen diş yaptırabilir mıyım. Tel tedavisi kullanmak istemiyorum.
    Hem işitsel yetersizliği olan öğrencilerle hemde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerle çalışıyorum. Bu yüzden tellerin konuşmamı bozması ihtimalinden korkuyorum. Bir de zihinsel yetersizliği olan öğrencilerim telleri görünce benden korkabilirler. Ne önerirsiniz hocam bu durumda. Teşekkürler.

  4. 511
    dt.fnur Says:

    Dişlerinizin düzelebilmesi için evet tel takılması gerekiyor.

  5. 510
    hilal Says:

    benim tüm süt dişlerim çıkmıştı ama köpek dişim sallandığı zaman onu çıkarmadım yerine diş geldi ama yan tarafa kaydı şuan 16 yaşındayım dişimi çıkarırsam orada boşluk oluşacak ,dişimi çıkarırsam tel taktırmam mı gerekiyor

  6. 509
    dt.fnur Says:

    Dişlerin göz damarlarıyla alakası olmaz. Bir diş hekimine başvurup muayene olmanız gerekiyor, dişinizin durumunun değerlendirilebilmesi için.

  7. 508
    mert Says:

    Merhaba doktorum. Yasim 14 ve ust cenemde disimin ustunde dis cikti. Ben korkuyorum cunku doktora felan gitmedik ve goz damarlarina denk f.elan gelir diye ve yakinda liseye gecicem arkadaslarima kotu gozukucem alttaki dis cekilirse ustteki dis ne zaman assagi iner

  8. 507
    dt.fnur Says:

    Ameliyat gerekmez. Bir diş hekimine başvurursanız kalan kök parçalarını alır.

  9. 506
    berfin Says:

    Merhaba ben 16 yaşındayım azı dişimin üstüne diş çıktı çok fena sallanıyor fakat uzun zamandır sallandığı için üç parça halinde kırık hala dış etimde ucu de alttada sağlam diş var sizce ne yapmalıyım ameliyatla alınır falan diyorlar

  10. 505
    dt.fnur Says:

    Ağrının kaynağı belirlenip ona göre bir tedavi uygulanması gerekiyor. Tekrar bir diş hekimine muayene olmalısınız.

  11. 504
    hatice Says:

    20 yaşındayım alt çenemde 1 tane sür düşüm var azı dişi ve onun arkasında yeni dişim çıktı bu yaklaşik 3 yıldır böyle bir kaç kez doktora gittim ama düşer düşer dedi ama en ufak bir sallantı dahi yok süt dişim de arkasında çıkan yeni dişte çok sağlıklı ama alt çenemde bi ağrı oluşuyor ne yapmam gerekiyor acaba?

  12. 503
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Dişin çıkmasını engelleyemezsiniz. Bir bozukluk varsa tedavi edilerek düzeltilebilir.

  13. 502
    gizem Says:

    merhaba ben gizem
    11 yaşındayım sağ ve sol dişlerimin üstünde yeni bir diş çıkyor gibi görünüyor bünün geçmesi için ne yapmalıyım lütfen yardım edin…

  14. 501
    dt.fnur Says:

    Dişleriniz rahatsızlık veriyorsa çektirmeniz uygun olur. Ön dişleri bazı durumlarda etkileyebilir 20lik dişler.

  15. 500
    Enes Buyulgullu Says:

    Selamun Aleyküm hocam ben 18 yaşındayım, ama 20 lik dişlerimin hepsi çıktı. Ağzımdan 32 tane diş var. Bunlar çıktı çıkmasına ama hala dahada kendimizi belli edelim iyice çıkalım çabasında. Sağ, sol ustler de bir sıkıntı yok ağrı yönünden onlar iyi ama sol üst biraz dışa doğru çıkmış birseyler yerken eti ısırıyorum kanıyor. Bunları cektirsem olmaz mı 4′unu birden. Alttakiler beni bende ediyor kabir azabı sanki.
    Birde hocam alt üst ön dislerin köpek dışlere kadar olanlari yamuk köpek disten sonrasi azı lar iyi. 20 likler çıktıkça sığmaz da ondekilerini itme iyice duzeni bozulma gibi bir ihtimali varmı ?
    Ben ne yapayim ne onerirsiniz cektireyim mi ?

    Şimdi den Teşekkür Ederim.
    Hakkınizi helal edin, Allah razı olsun selametle…

  16. 499
    dt.fnur Says:

    Süt dişi değilse yerine yenisi gelmez.

  17. 498
    kadir Says:

    Ben 16 yaşındayım köpek dişim çürük var çekilirse yenisi gelir mi??

  18. 497
    dt.fnur Says:

    Dişleriniz yıllardır o şekildeyse evet tel takılması lazım, kendi kendine düzelmesi mümkün değil.

  19. 496
    yadigar Says:

    merhaba ben 17 yasindayim.ustteki kopek dislerinin asagiya inmesi icin illa tel mi taktirmam gerekiyor zamanla inmez mi asagiya. peki eger inme ihtimali varsa benim yasimda biri ne kadar beklemeli kac yili bulur mesela bunlari ogrenmek istiyorum aydinlatirsaniz cok sevinirim hocam teşekkürler :)

  20. 495
    dt.fnur Says:

    Uygun yer olup olmaması ile ilgili bir durum. Eğer yer varsa kendi kendine düzelme şansı var dişlerinizin. Ama eğer yer yoksa müdahele etmeden düzelmesi mümkün değil.

  21. 494
    yagmur Says:

    merjaba hocam.oncelikle simdiden tesekkurler.ben 18 yasindayim tam olarak.iki yıl once iki kopek disimde ustten cikmaya basladi birinin altinda inebilecegi kadar bosluk var ama digeri ona gore biraz daha dar.iki yildir ustteler inmediler.komsumun disleride oyleymis benim yaslarimda hatta dahada yukardaymis ama zamanla inmis yerine oturmus duzelmis herhangi bisey yapmadan.acaba benimde duzelirmi yerine otururmu zamanla cunku tel taktirmak istemiyorum bir sene daha beklicem eger duzelmezse basvurucam siz ne dersiniz bu konuda simdiden sagolun

  22. 493
    dt.fnur Says:

    Süt dişinizin çekilmesi gerekir. Daha sonra dişinizi düzeltmek için ortodontik tedavi gerekebilir.

  23. 492
    Furkan Says:

    S.a iyi günler bn 23 yaşındaym ve bitanr köpek süt dişim duruyor üsttede köpek dişim var alttaki süt dişimin de cıkmaya niyeti yok gbi ne yapmalıyım

  24. 491
    dt.fnur Says:

    Malesef sizinki gibi bir durumda en uygun tedavi tel tedavisi. Alternatif tedavilerde damaktaki dişi çekmek gerekebilir.

  25. 490
    busra Says:

    Merhaba.
    22 yaşındayım.Sağ üst köpek dişim meğer süt dişimmiş ve damağımdan ana dişim çıktı süt dişi çektrdim ortodontik tedavi oldum üst damağıma komple tel taktırmam gerektiğini tek diş için alternatif bir tedavi yok mu acaba?Tel taktırmak istemiyorum çünkü…

  26. 489
    dt.fnur Says:

    Muhtemelen tel takılması gerekir, çünkü dişlerle ilgili bu tarz bozukluklar tel tedavisi ile düzeltilebilir. Alttan gelen dişin asıl yeri o boşluksa evet o boşluğa tel tedavisi ile uygun bir şekilde yerleşir dişiniz.

  27. 488
    Tülay Says:

    merhaba ben 16 yaşındayım köpek dişimin altında bi diş daha var ama küçük bişe değil hic ağrımıyo sallanmıyoda doktora gittiğimde biraz baktı tel takılmalı dedi ama fazla incelemedi bu arada köpek dişimin arasında boşluk var tel takılmalımı bide tel takılırsa o diş o boşluğamı geçecek lütfen bi tavsuye verin arkadaş ortamnda gülemiyorum :(

  28. 487
    dt.fnur Says:

    Muayene sonrası daha net bir şey söylenir ama bozukluk ileri derecelerde değilse şeffaf kalıp işe yarayabilir. Bir ortodonti doktoruna muayene olabilirsniz.

  29. 486
    burak can Says:

    Hocam oncelikle merhaba. 14 yasinda tel taktim . sol damaktaki disim asağıya indi duzelmeye basladi . sonra telleri cikarttim 2 sene sonra sağ damaktan dis geldi suan 18 yasindayim .duzgun iner diye dusundum ama disimin ustune binmeye basladi . butun diş hizasi bozulmaya basladi. damaktaki disi tedavi ile aldirip seffaf kalip ile duzeltme sansim varmidir ?

  30. 485
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi ile düzeltibilecek bir durumsa düzeltilir, değilse çekilebilir. Ne yapılacağına muayene sonrası karar verilir.

  31. 484
    SMILERORDIE Says:

    Mrb ben 12-13 yasindayim bütün süt dişlerim 3 yasinda bi kaza sonucu düştü şu an sağ kopek disimin (gercek disim) ustunde bi tane daha (gercek) dis cikiyo cekilmeli mi ?

  32. 483
    dt.fnur Says:

    Altında diş yoksa çıkmaz. Filimle diş olup olmadığı kontrol edilebilir.

  33. 482
    merve Says:

    Altinda dis gozukmuyor ama

  34. 481
    dt.fnur Says:

    Süt dişidir, daimi diş o kadar kolay çıkmaz. Altında diş varsa çıkar.

  35. 480
    merve Says:

    Merhaba 12-13 yasindayim ve onden 4. Disim dustu ama onceden dustu mu dusmedi mi hatitlamiyorum ve cikmaz diye endiseleniyorum sizce cikarmi ?

  36. 479
    dt.fnur Says:

    Ne derece sallandığına bağlı.

  37. 478
    melekk Says:

    kalıcıı dişiimm sallanıyorr düşermii?*

  38. 477
    dt.fnur Says:

    Bir ortodonti doktoruna başvurursanız tel takılarak dişleriniz düzeltilebilir.

  39. 476
    melek Says:

    hocamm ben 16 yaşındyımm iki ön dişimm ayrıkk vee o ikii ön dişinn sol tarafındakii dişş alltta onunn yanındakii köpekk dişi üsttee çıkmışş iki ön dişimin sol taraftakii hafif sallanıyorr nee yapmalıyımm???

  40. 475
    dt.fnur Says:

    Kalıcı dişse çıkmaz. Ama kalıcı diş öyle durduk yere kendi kendine de düşmez. Bir diş hekimine muayene olursanız gerekli kontroller yapılır.

  41. 474
    berna Says:

    12 yaşındayım kalıcı dişim düştü bidaha çıkar mı çıkarsa ne zaman çıkar lütfen yardım edin

  42. 473
    dt.fnur Says:

    Doktora başvurun.

  43. 472
    uğur Says:

    Merhaba benim köpek dişimin üstünde diş çıktıne yapmalıyım

  44. 471
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Muayene etmeden bir şey söylemek mümkün değil. Ama diş ipi kullanmak için diş çektirme fikri bana doğru gelmedi. Diş ipi mutlaka aralara girer, sıkı olsa bile.

  45. 470
    kamil Says:

    merhaba ben 18 yaşındayım dişlerimden üst köpek dişi yükarıda cıkmış altında cok az bi boşluk var çekilmesini söylediler misafir diş diyorlar ne yapmalıyım yardımcı olabilirseniz bide alt çenemdeki ön dişlerim biraz yamuk ve birbirine yapışık haldeler ip girebilmesi için bir tanesini çektirmemi söylediler.

  46. 469
    dt.fnur Says:

    Evet gelir.

  47. 468
    Leyla Says:

    Benim köpek disim bayagi üstte ve altında dis var o dis tell yerine gelirmi

  48. 467
    dt.fnur Says:

    Bir diş hekimine muayene olursanız ne yapılacağına karar verilebilir. Süt dişi varsa çekilir. Yoksa dişlerinizi düzeltmek için tel takılabilir.

  49. 466
    emir Says:

    merhaba 13 yaşındayım köpek dişimin üstünde bir diş daha çıktı sonra köpek dişim çıktı ne yapmam lazım

  50. 465
    dt.fnur Says:

    Hayır tek kökpek dişinize tek takılarak bir tedavi uygulanmaz.

  51. 464
    uğur Says:

    köpek dişim salnıyordu kendim aldım.ama kök kalmış orda.üsten diş bitmiş.tel tedavisi yapmak istemiyorum tek köpek dişime.tel takıla bilir mi?yas 13

  52. 463
    dt.fnur Says:

    Süt dişinizin çekilir, daimi dişinizin çıkması beklenir. Başla bir işleme gerek yok yazdıklarınıza göre.

  53. 462
    ss Says:

    Merhaba. Ben 14 yaşındayım dişimin üstünden bir diş daha geliyor alttaki diş sallanıyor. Sİze şöyle anlatayım. Süt dişi biraz aşağıda çıkmıştı yani normal değildi. Sonra bunun süt dişi olduğu ortaya çıktı. Zaten dişim sallanıyordu ama düşer diye uğraşmadım. Uğraşirsam banyoda 5 dk da çıkarmam mümkün. Üstten gelen diş ise normal dişlerimle aynı gibi gözüküyor sadece ucu gözüküyor şuan. Yine de bir hekime gözükeceğim. Fakat sizin de görüşünüzü almak istedim.

  54. 461
    dt.fnur Says:

    Filim çekilerek bahsettiğiniz yerde diş var mı yok mu kontrol edilebilir. Bunun için bir diş hekimine başvurmanız gerekiyor.

  55. 460
    Sevil Says:

    Merhaba :)) ben 14 yaşındayım Benim dişlerimde yamukluk var ve şunu farkettim ön dişimin üstü iki dişiminde biraz kemikli gibi yani damağım diş çıkcakmış gibi kaç senedir öyle ama hiç çıkmadı diş felanda gelmiyo inşallah da gelmez :(((( ama son dönemler sol ön dişimin üstünde diş çıkcakmış gibime geliyor ama süt dişim değil yani nerden anlayabilirim diş en fazla kaç günde çıkar özelliklede ön dişler yardımcı olurmusunuz lütfen ? :( Teşekkürler

  56. 459
    dt.fnur Says:

    Eğer dişinizin yeri ve pozisyonu uygunsa kendi kendine de düzelebilir.

  57. 458
    Abuzer Says:

    Merhaba,ben 15 yaşındayım.Üst süt dişimin üstünde bir diş daha çıktı ve ben o süt dişlerini çektim.Tel takma tedavisi uygulanmadan düzeltilebilirmi?

  58. 457
    dt.fnur Says:

    Bozukluğun durumuna bağlı, bazen kendi kendine düzelebilir. Bir diş hekimine muayene olursanız tedavi gerekip gerekmediğine daha net karar verilebilir.

  59. 456
    Abuzer Says:

    Ben 15 yaşıdayım dişlerimin üstünüde bir diş daha çıktı ve süt dişlerimi çektim tel takmadan dişlerimi düzeltebilirmiyim?

  60. 455
    dt.fnur Says:

    Yeri ve pozisyonu uygunsa yerine gelir.

  61. 454
    Sima Says:

    Merhaba Ben gereken süt dişlerimi çektirdim normal geldiler ancak köpek dişimin birisi Yukarıdan geldi. Ancak gelecek yeri var sıkıştıran bir dişte yok . Gelmesi gereken bir diş. Gelmesi gereken yeri de uygun. Yukarıda kalmaz demi? Doktora gittim biraz dışarı da kalır yerine gelir üzerine arada bastır diş kemikleri sabit değildir dedi. Ama size sormak istedim yerine gelir demi ? Gerçekten psikolojim bozuldu. Gülmeye devam etmek istiyorum yardım edin.

  62. 453
    dt.fnur Says:

    Korkulacak hiç bir şey yok, doktora gittiğinizde bunu kendinizde faredeceksiniz zaten.

  63. 452
    can Says:

    Merhaba, ben Can, sanırım yarıdan çoğumuzun sorunu aynı köpek dişinin üstünde diş çıkması ben 15 yaşındayım ve benimde sol köpek dişimin üstünde diş çıktı diş kendini tamamen belirginleştirdi diş kemerimde çok kötü bi görüntü yaratıyor, gülünce belli oluyor sadece bende bu yüzden ağzımı kapatarak gülüyorum şimdi alttaki süt dişim sallanıyor sanırım yarın bir gün kopar,dişçiye süt dişimi çektikten sonra gitmek istiyorum ama çok korkuyorum birde dolgu yapılması gerekiyor sizce bu korkumu nasıl yenebilirim ?

  64. 451
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Dişlerinize tek takılarak dişlerinizin hareket etmesi sağlanır ve dişler istenildiği gibi pozisyonlandırılabilir.

  65. 450
    misafir Says:

    Ben rabia 13 yaşındayım köpek dişimin üstünde fiş çıktı ve doktora gittim dişimin kaydıracağını söyledi ve arka taraftan diş çekip köpek dişimin üstünde çıkan dişimi oraya yerleştiricekmiş nasıl oluyor acaba ????

  66. 449
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Ortodontik tedavi ile dişleriniz düzeltilebilir. Diğer sikayetlerinizin durumu muayene sonrası değerlendirilebilir.

  67. 448
    Tunahan Şahin Sarı Says:

    Merhaba ben 12,5 yaşındayım bir dişim yamuk (içe doğru).Diğer dişim ise üstten çıktı (Bu iki dişte kesici dişler) Bunun dışında bundan sonraki süt dişlerim çıkarken çok sorun yaratıyor.Genellikle dışa doğru değil içe doğru sallanabiliyor.Ayrıca çıkarken çok zorlamam gerekiyor hemde uzun süredir sallanan bir dişi çocukken hiç böyle bir problemim yoktu , her diş normal şekilde çıkıyordu.Ben asıl bunun sonrada devam etmesinden korkuyorum.Sanırım çenemde yeni dişler için yer yok.Ama küçükken bütün süt dişleri ağzıma sığıyordu.Ha birde üstteki dişi alta alabilirmiyiz ? Doru düzgün gülemiyorum.İnsanların arasına bile çıkmaktan korkuyorum.Her türlü acıya razıyım yeterki dişlerim düzlesin.Şimdiden saolun…

  68. 447
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi ile düzelebilir. Doktorunuza tekrar başvurun.

  69. 446
    sebile Says:

    merhaba 11 yaşında üst sağ damaktan diş çıktı ve geçen yıl doktora gittim altındaki diş çekildi yerine oturması için. hala düzelmedi ne yapabilirim?

  70. 445
    dt.fnur Says:

    Ağzınızdaki bütün süt dişleri değiştikten sonra tel tedavinize başlanır. Yani önce varsa süt dişleriniz çekilir, sonrada tel takılır.

  71. 444
    duygu Says:

    Merhaba ablacım,Ben 12 yaşındayım süt dişlerim çıktı ve yerine yenileri geldi.Kesici dişlerimden üstteki 2 tanesinin yanındaki dişin üsünde bir diş çıktı alttaki dişlerdende bazıları bozuk(eğri) sizce tel mi takılmalı? 1 sene öncesinde doktor bana arkadaki dişleri çekicez dişlerin tamamlanınca demişti.Yani dişim çekilcekmi yoksa tel mi takılcak

  72. 443
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Büyüme gelişiminiz tamamlanmadığı için çekilirse yerine ancak geçici diş yapılabilir. 2-3 yıl sonra geçici dişlerin yerine esas yapılması gereken tedavi yapılabilir.

  73. 442
    serap Says:

    Mrb benim bir tane ana dişim çürük üst damağımda iki tane ana dişim daha çürük ikisine dolgu yapılabilirmiş dedi doktor başka bir doktora gittiğimde 3 nunde çekilmesi gerekiyor dedi 17 yaşındayım eğer dişler çekilirse yerine diş konur mu çünkü yemek yediğim dişlerim ayrıca boşluk olması yamukluk yapar .yorumuzu bekliyorum teşekkürler..

  74. 441
    dt.fnur Says:

    Muayene etmeden bir şey söylemek pek mümkün değil. Ama eğer düzeltilebilecek bir durum varsa yaşınız itibariyle en uygun tedavi ortodontik tedavi yani tel takılarak dişlerinizin düzeltilmesi.

  75. 440
    Ali izzet Says:

    Doktor abla ben 17 yasindayim sag ust tarafta bir dis cikti ve gulusumu felan bozuyo rahat gulemiyorum kotu gozukuyo butun dislerim gayet guzel ama bir tek o bozuyo muayene icin ozel hastaneye gittim bisey yapilmadi ve ordan devlet hastanesine gittim onlarda bisey yapmadi disim iyicene uzadi arkadan dis cekilcek felan diyor bu telden baska duzelme sansi yokmu

  76. 439
    dt.fnur Says:

    Evet.

  77. 438
    hasan Says:

    Hocam merhaba ben 18 yasındayım. Köpek dişimin üzerinde diş çıkıyor ve alttaki diş süt dişi değil muayene şart mı sizce

  78. 437
    dt.fnur Says:

    Bir diş hekimine başvurmalısınız.

  79. 436
    Sena Says:

    Ben 12me girmek üzereyim normal dişimin üzerinden diş çıkıyo ne yappalıym

  80. 435
    dt.fnur Says:

    Ne yapılacağına karar vermek için önce muayene eder, sonra yapılacakları anlatır, eğer velin onaylarsa gerekli işlemleri yapar. Yazdıklarınızdan problemin ne olduğu anlaşılmıyor.

  81. 434
    mehmet emin Says:

    Merhaba ben 14 yaşındayım gömülü(kök) dişlerimin altından diş geliyor doktora gitsem acaba ne yapar?

  82. 433
    dt.fnur Says:

    Dişin kendi kendine çıkacak konumdaysa tel takılmaz. Tel takılması gerekiyorsa yapılacak tedaviye göre süre değişir.

  83. 432
    Gupse Beyza Says:

    merhaba yaşım 12 köpek dişim sallanmadığı halde üstünden diş çıktı araştırdığıma göre süt dişini çekecekler ve tel takılacak peki sizce tel ne kadar süre durur ?

  84. 431
    dt.fnur Says:

    Evet tel tedavisi gerekiyor. Tel takılırken acımaz ama dişlerinizin hareketi esnasında hafif ağrılarınız olabilir.

  85. 430
    sedefgül Says:

    merhaba benim üst damagımdan 2 diş cıkıyor ve cok cirkin gözüküyor diş telli tedvisimi gerekiyor yaşım 13 gerekiyorsa tel taktırırken acıyomu

  86. 429
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Korkacak bir hiç bir şey yok. Nasıl o doktora muayene olduysanız aynı şekilde de ortodontis doktora muayene olacaksınız. Tedavi yada çekim öyle sandığınız gibi acılı bir işlem değil.

  87. 428
    Ayşe Says:

    Meraba hocam bn 15 yaşındayım
    benim sol üst önden diş çıkıyor 1sene oldu dün doktora gittim dişim iki dişin arasında çıkıyor sağdaki dişim süt dişim olmadığından birdaha yerine baska bir diş gelmez dedi soldaki ise süt dişim olduğundan yerine birdaha geliceginden. Olma dedi ya üstki dişi söküp alıcaklar Yada alttaki dişi çekecekler dedi. Bir ortodontist doktor görsün dedi ama bn hala korkuyorum kimseye gitmedim napıcam bilmiyorum bana yardımcı olurmusunuz.

  88. 427
    dt.fnur Says:

    Sallanan dişiniz çekilir.

  89. 426
    akın Says:

    adım akın dişimin üstünde diş çıktı dişim sallanmıyor buna bir çözüm varmı

  90. 425
    dt.fnur Says:

    Bir diş hekimine başvurursanız süt dişiniz çekilir acımadan.

  91. 424
    ismail Cibik Says:

    Ben 10 yaşındayım köpek dişimin altından dış çıkıyor ama köpek dişimi sallayınca acıyor ne yapmalıyım?

  92. 423
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi olmanız gerekiyor. Yani dişlerinize tek takılarak düzeltilecek. Korkulacak herhangi bir durum yok. Başka türlü düzelme şanşı yok dişlerinizin.

  93. 422
    cansel Says:

    merhaba. ben 15 yaşındayım. üst çenemde ki sağ köpek dişimle ön dişim arasında bi diş çıktı. muayene oldum ve fazla diş olduğu söylendi. bu yüzden ön dişlerim sola kaydı ve sağda ki ilk köpek dişimde minik bir kırılma oldu. Ve üst çenem ile alt çenem eşit kapanmakta. kötü görüntüsü beni çok rahatsız ediyor napmalıyım? Tel kullanmaktan korkuyorum.

  94. 421
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Muayene etmeden kesin bir şey söylemek mümkün değil. Ama diğer sallanan dişinizin altında da diş varsa eğer çekilirse bu seferde onun yerine gelecek olan diş yer sıkıntısı çekebilir. Bir diş hekimine muayene olursanız sizi bilgilendirecektir.

  95. 420
    Aleyna Says:

    Merhaba. Benim üst çenemde sağ ön dişimin yanındaki dişim saklanıyordu bem de çektim amaüstten diş çıktı altı biraz boş onun yanındaki de sallanıyor eğer o sallanan dişimi çekersem o üstteki diş yerine iner mi?

  96. 419
    dt.fnur Says:

    Tabiki çaresi var. Ama ne yapılacağına karar vermek için dişlerinizin durumunu muayene etmek gerekiyor.

  97. 418
    akın Says:

    adım akın yaşım 15 dişimin üstünde diş çıktı gülüşümün bozulmasını istemiyorum buna bir çare varmıdır

  98. 417
    dt.fnur Says:

    Süt dişinin çekilmesi gerekiyor, en kısa zamanda. Aksi takdirde ön dişleri bozuk çıkar.

  99. 416
    ihsan Says:

    Mrh hocam,6 yaşında ki oğlumun ön süt dişleri daha bebekken çürümeye başladı.daha sonra diş etinde bezelye büyüklüğünde şişmeler oldu.4,5 yaşındayken çukurova ünv.ne götürdüğümde daha yaşının küçük olduğunu çürümüş olan süt dişlerinin çekilemeyeceğini söylediler, ama şimdi ise ön üst dişinin arkasından agzın iç kısmından diş geldiğini gördüm. ne yapmamız gerekiyor çok zor durumdayız lütfen yardımcı olabilirmisiniz, saygılarımla…

  100. 415
    dt.fnur Says:

    Diğer dişlerinizin de durumuna göre süre değişir, 3ayla 2 yıl arasında.

Sayfalar: [6] 5 4 3 2 1 » Show All

Leave a Reply