Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirme amaçlıdır.
Bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.

Diş Hekimi Fatma Nur Kuyucu ÇELİK

20′lik Diş ve Diş Kayması

Gönderen: dt.fnur  :  Kategori: -20 Yaş Dişi

Soru: Bütün 20′lik dişlerim çıktı. Üst dişlerimin üst üste çıktığını farkettim ve ayrıca ön dişimin bir tanesinde içe doğru kayma oluşmuş. Bu durum 20′lik dışlerden kaynaklanıyor sanırım. Ne yapmam lazım ve nasıl bir tedavi uygulanması lazım? Ön dişimin düzelme durumu varmı, 20′lik dişler çekildikten sonra acaba?

Cevap: İçe kaymanın sebebi 20 lik dişleriniz olmayabilir. Ama 20 lik dişler çekildikten sonra ön dişlerinize gerekli tedaviler uygulanırsa düzelir. Nasıl bir yol izleneceğine muayene sonuca göre ancak karar verilebilir. Bir diş hekimine muayene olarak, neler yapılabileceği konusunda bilgi alabilirsiniz.

180 Responses to “20′lik Diş ve Diş Kayması”

Sayfalar: [2] 1 » Show All

  1. 157
    dt.fnur Says:

    En kısa zamanda çektirmeniz uygun olur.

  2. 156
    kübra Says:

    merhaba.yaklaşık 2 yıldır 20 lik dişlerim çıkmaya çalışıyo. ön dişimde hafif içe kayma oldu ve de ağrılar ve yaralar arttı. çektirmek istiyorum ama tam sınav dönemi çok sıkıntı olur mu yoksa yaza kadar beklesem mi ? şimdiden teşekkürler

  3. 155
    dt.fnur Says:

    Doktorunuza başvurmanız uygun olur. Bozulmaya başladıysa daha fazla bozulma olabilir.

  4. 154
    Gizem Says:

    Merhaba ben lise 1 e kadar tel taktım dişlerim düzeldi sonra 20lik dişlerimi aldırmadan önce biraz bozulma oldu sonra bütün 20lik dişlerimi çektirdim acaba daha fazla bozulma olur mu doktorun verdiği şeffaf aparatı hala kullanıyorum

  5. 153
    dt.fnur Says:

    Hayır.

  6. 152
    İlayda Says:

    Merhab doktor hanım, benim üst ön dişlerim biraz ayrık ve üst çenemde ki bir 20lik dişim gömük olduğu için çekilmesi gerekiyor. Çekilince ön dişlerim daha çok ayrılır mı yada dişlerin sırasında bozulma olur mu? Teşekkürler.

  7. 151
    dt.fnur Says:

    Düzgün şekilde kayma olmaz. Devrilme olur.

  8. 150
    Talip Says:

    Meraba benim sağ alt ve üst 20lik dişim çekildi sol taraftakilerde çekilecek fakat sol altta sadece 1 tane azı dişim kalıyor 20lik çekilirse sol alttaki 20liğim çekilmese implanta gerek kalmadan kayma olur mu ?

  9. 149
    dt.fnur Says:

    Kendisi düzelmez. Tel takılması gerekir.

  10. 148
    Zeliss Says:

    Mrb doktor hanim. Benim ön alt dislerimde bozulmalar var. 20lik diş yüzünden oldu sanırsam. Onlarda tam çıkmış durumda değil daha onları aldırsam dişlerimin kendisi düzelir mi tel takılması gerekir mi??

  11. 147
    dt.fnur Says:

    Düzelir. Tedavi sırasında ağrı olabilir.

  12. 146
    nurcan Says:

    16 yaşındayım ön iki dişim sağ tarafa kaymış muayene oldum tel takacaklarını söylediler telle düzelirmi ? diğer dişlerimde ağrı yaparmı?

  13. 145
    dt.fnur Says:

    Muayene etmek gerekiyor.

  14. 144
    ahmet Says:

    merhaba hocam benım en ön dişim küçükken çıktı ve dişlerim o tarafa kaymaya başladı çok az bir boşluk kaldı sizce nasıl bi tedavi uygulanabilir yardımederseniz sevibirim iyi günler

  15. 143
    dt.fnur Says:

    Dişlerinizin durumunu bilmediğim için bu konuda net bir şey söyleyemem. Doktorunuza sormanız uygun olur. Sorun olabilir de olmayabilir de. Telliyken çekile de bilir.

  16. 142
    Elif Says:

    Hocam merhaba ben dişlerime tel taktirdim tel tedavisinden sonra 20 lik disim cekilse kayma ya da baska bir problem olur mu ? Yada telliyken cektirmem daha mi iyi olur

  17. 141
    dt.fnur Says:

    Tel takılmadan dişleriniz kendi kendine düzelmez. Tel yerine şeffat aparey de olabilir. Şeffaf apereyde tedavi süresi daha uzun olur.

  18. 140
    Alinda Says:

    Merhaba hocam benim sol alt ve üst 20lik dişlerim 1 sene önce çekilmişti aradan bir sene geçtikten sonra farkettim ki sağ alt köpek disimde one doğru caprasiklik oluşmus sağ alttaki 20lik disim sanırım yer bulmak için yanındaki dişler i ittirmis bu sebeple 2 gün önce sağ alt ve üst 20lik leride cektirdim ancak ameliyat çok zor oldu 2 saat sürdü 3 lu kök varmış zor aldılar ve suan aşırı bir ağrım var ancak bu ağrı çekilen disimde değil yamukluk oluşan dislerimde bunu düzeltmek için tel taktirmak zorundamiyjm? Kendi kendine düzelmezmi ve tel değilde şeffaf aparey taktirSam bir zararı olur mu tele göre tedavi süreci daha mı kısa olur uzun mu ????

  19. 139
    dt.fnur Says:

    Tel takılarak dişlerinizin düzeltilebileceğini düşünüyorum. Muayene etmeden kesin bir şey söylemek mümkün değil.

  20. 138
    hatice Says:

    Merhaba hocam ben 27 yaşındayım. Yaklaşık üç yıl önce dördüncü yirmilik dişimi de çektirdim. Sebebi de ön dişlerimde sıkışma olmasıydı. İlk iki yirmilik dişimi mecburiyetten çektirmiştim. Fakat diğer iki dişimi bir hekim çektirmemi önerdi, diğer ise 20 lik dişlerimin zaten çıktığını ve sıkışmaya sebep olmayacağını söyledi. Ama benm dişlerim hala sıkışıyor ve üst ön dişlerimden biri öne geldi, diğeri ise belirgin biçimde arkada. Bir kaç kez daha doktora gittim ama dişlerimde sorun olmadığını söylediler. Hatta en son fakülteye gittim ama hekim tel taktırsam bile daha iyi görünmeyeceğini söyledi. Ayrıca artık sıkışmaz dişlerin demesine rağmen aradan 10 ay geçti ve dişlerim daha kötü durumda şu an. Bir öneride bulunursanız çok sevinirim.

  21. 137
    dt.fnur Says:

    Hayır. Kendi kendine düzelmesi mümkün değil.

  22. 136
    Gülşen Says:

    Merhaba hocam ben 20 yaşındayım benim üst öndeki dişlerimden 2 si Eğri dişlerimin bir dişimde Öne çıkmış ve bu beni çok rahatsız ediyor tel taktırmakta istemiyorum acaba bu Öne çıkan dişimi çektirsem diğer dişlerimde kayma olup Eğri olan dişlerim düzelir mi

  23. 135
    dt.fnur Says:

    Tel taktırmak gerekir.

  24. 134
    Angel Says:

    Merhaba,32 yaşındayım.20 lik dişlerim yanağına doğru yaklaşık 4 yıl önce tamamen cikti. Ondisimde kayma var one doğru çıktı. 20 lik dislerimi cektirsem bu dışim tekrar eski yerine kayar mi? Yoksa tel taktirmak mi gerekir?

  25. 133
    dt.fnur Says:

    Operasyon sırasında çenenizin kayması imkansız. Ağız yapınızda değişiklik olmaz. Önceden nasılsa şimdide de öyle olur, şimdi nasılsa sonra da öyle olur.

  26. 132
    Gül Says:

    Merhabalar ben 1 temmuz çarşamba günü sağ alttaki gömülü yirmlik dişimi bi operasyonla aldırdım.Aradan beş gün geçmesine rağmen çok şiddetli ağrılarım oluyor ve en önemlisi alt dişlerim tamamiyle sağa kaymış durumda.Sizce operasyon sırasında oluşan baskı çene kaymasına neden olabilir mi?Ağız yapım düzelir mi yoksa hep böyle mi kalır?Acilen cevap verirseniz çok sevinirim çünkü kendimi çok kötü hissediyorum.Şimdiden teşekkür ederim.

  27. 131
    dt.fnur Says:

    20 lik yada başka dişleriniz çekilerek yer darlığı düzeltilebilir.

  28. 130
    ali Says:

    Hocam benim on dislerim yamuk yani ust uste binmeler mevcut. Tel taktirsam dahi cenede yer yok. Disler sigmiyor.ama 20 lik dislerimin hepside cikti. Onlari cektirsem yer acilirmi. Yani yel takip disleri geriye dogru cekerek on 2 dis duzelirmi

  29. 129
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi ile düzeltilebilir.

  30. 128
    gül Says:

    Hocam benim arkadan ikinci dişim çekildi Sonra onun yerine doğru arkadaki dişim kökten kaydı yani eğri duruyor sonra yirmilik dişim çıktı oda eğri bu eğriliği düzeltmenin bir yolu varmı düzelmesi mümkünmü

  31. 127
    dt.fnur Says:

    Kökten kayan diş kayaları derken??

  32. 126
    gül Says:

    Kökten kayan diş kayaları duzeltilebilirmi hocam

  33. 125
    dt.fnur Says:

    Tel takılarak düzeltilebilir.

  34. 124
    gökçe Says:

    Merhaba hocam benim en arkadan 2. dişim çekildi o çekildikten sonra onun yerine bir arkadaki kaydı ve yirmilik dişim eğri çıktı bunun düzeltmenin bir yolu varmı

  35. 123
    dt.fnur Says:

    Bir kaç gün ağrınız olur. Başka bir sıkıntıya neden olmaz.

  36. 122
    ahmet Says:

    Hocam merhaba.Benim 20lik dişim yamuk çıkıyor ve ameliyatla çekilmesi gerek dediler ama üniversiteye hazırlanıyorum ve malum lys gireceğim.Şimdi çekilmesi bana bir sıkıntı yaratır mı?

  37. 121
    dt.fnur Says:

    Şikayetlerinizin nedeni 20 lik dişiniz. Daha kısa bir sürede çektirmeniz sorunlarınızın ilerlememesi için daha uygun olur. Kayan dişiniz tel takılarak düzeltilebilir.

  38. 120
    celal Says:

    Merhaba.Hocam 18 yaşındayım ve 20lik dişlerim yamuk çıkıyor ve çekilecek 2 ay sonra.Ancak bugün farkettim ki sol alt en arkadaki azı dişim yanağıma doğru kaymış ağzımı kapatırken yanağımı ısırıyorum sürekli sebebi oradaki yamuk çıkan 20lik diş sanırsam.2aya kadar çok fazla kayma olur mu ve bu ilerde düzeltlebilir mi?Ayrıca çenem kütlüyor ve şu sıralar daha sert olmaya başladı sebebi 20lik diş olabilir mi?

  39. 119
    dt.fnur Says:

    Muayene etmek gerekiyor.

  40. 118
    irem Says:

    benim ön dişim geriye doğru kaymaya başladı ve hafif sararma var neden oluyodur acaba

  41. 117
    dt.fnur Says:

    Diş teli istediğiniz zaman takılabilir, 20likler çekilmiş olsa dahi. Sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş olabilir.

  42. 116
    Deniz Says:

    Merhaba hocam
    Benim üstteki 20 liklerim çekildi bi kaç ay sonra da alttakileri çektireceğim operasyonla kırarak çıkaracak diş doktorum. Benim alt ve üst dişlerimde bu dönemde çok fazla eğiklikler oldu doktoruma diş teli geçer mi dedim. Diş teli ile düzelmez dedi. Anlayamadım o o zaman nasıl düzelecek. Acaba 20 likler çekildikten sonra diş teli takılamıyor mu ki. Şimdiden teşekkürler

  43. 115
    dt.fnur Says:

    Ön diş ve süt dişiyse pek problem olmaz ama kontrol amaçlı bir diş hekimine muayene olabilirsiniz.

  44. 114
    handan Says:

    Bebegimin yerde üstü dışı geriye kaydı ne olur acaba

  45. 113
    dt.fnur Says:

    Tel takılmadan mümkün değil. Ancak tel takılarak düzeltilebilir ve 20 lik dişinizin düzgün çıkması sağlanabilir.

  46. 112
    ali, Says:

    hocam bi de benim sağ üst çenemde en arkdan bi ön dişim çekilmiş en arkadaki şu an eğri duryuyor orda ki 20 lik diş çıkınca düzgün yerine geçermi yani en arka diş bi öne kayıp 20 lik dişte en arka dişim olur mu ?

  47. 111
    dt.fnur Says:

    Geçebilir.

  48. 110
    ali, Says:

    merhaba benim en arka dişim biraz çürük 4 te 1 oranında 20 lik dişim yandan çıkyorda acaba en arka dişi çektirsem ameliyatla da 20 lik dişi düz bir şekile getirsem o 20 lik diş en arka dişimn yerine geçer mi ??? şimdiden teşekkürler

  49. 109
    dt.fnur Says:

    Düzelmez. Ameliyatla dişlerinizin çekilmesi gerekir.

  50. 108
    bsr Says:

    Merhaba benim 20 lik dislerim altlardaki disim capraz cikmis daha cikmadi yani içinde ve yanındaki dise baski yapabilir hastaneye gittim tedavisi yok dediler napicam bilmiyorum ameliyat oolucaksin dediler zamanla duzelir mi

  51. 107
    dt.fnur Says:

    Yok.

  52. 106
    yağmur altın Says:

    Slm hocam bnm size bir sorum daha olcaktı.bnm yarın 20 lik dişim alıncak ameliyatla ben bugun regl donemim başladı ameliyat olmam için bunun bir sakıncası yada zararı varmı tşk ederim iyi akşamlar.

  53. 105
    dt.fnur Says:

    Hangi nedenden dolayı alınması gerekiyorsa o nedene bağlı olarak aldırmadığınız takdirde zararları devam eder. İyileşme süreci normal diş çekimiyle aynı. Riskleri de yine normal diş çekiminden farklı değil.

  54. 104
    yağmur altın Says:

    Mrh ben 27 yaşındayım 20 lik dişimin alınması gerekiyomuş çok korkuyorum risklerinden falan dişim çıkalı biraz oldu cerrahi operasyonla alınması gerekiyomyuş aldırmasam ne olur iyleşme sureci nasıl olur riskleri nelerdir lutfen yardımcı olurmusunuz:/

  55. 103
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi ile kapanabilir. Muayene etmek gerekiyor.

  56. 102
    pınar Says:

    merhaba benim üst sağ köpek dişim normalden epey yukarda onun iki gerisndeki dişimde kırıldı dolgu tutmuyor o dişi çeksem yukarıda olan köpek dişim aşşağı inip o çekilecek dişin yerindeki boşluğu kapatır mı acaba birde arkada yirmilik dişlerde çıkıyor ağzımda diş boşluğu oluşsun istemiyorum bir fikir verirmisiniz teşekkürler…..

  57. 101
    dt.fnur Says:

    Başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum ama muayene sonrası daha net bir şey söylenebilir. O yüzden bir diş hekimine muayene olursanız daha net bilgi alabilirsiniz.

  58. 100
    mustafa Eren Says:

    Merhaba hocam benim alt çenemde dört ön dişimde de kayma var, tel taktırmak istemiyorum başka bir çözüm var mı?

  59. 99
    dt.fnur Says:

    Yaşınıza bağlı olatak tedavi alternatifleri değişir. Eğer büyüme gelişiminiz tamamlandıysa yani 18-20 yaşından daha büyükseniz tek alternatif ameliyat. Ama ameliyatın gerekli olup olmadığına muayene sonrası karar verilebilir. Alt çenede bahsettiğiniz gerilik normal seviyelerdeyse ameliyat yerine sizi rahatlatacak başka tedavi alternatifleri düşünülebilir.

  60. 98
    mutlu Says:

    kolay gelsin benim alt çenem hafif geride. Geride olmasından kaynaklı sanırım ağzımı kapalı tutamıyor alt dudak altındaki kaslarım ağzımı kapatınca kasılıyor bu sebeple alt çenemin hafif öne gelmesini istiyorum bunun için ameliyat tek tedavi yöntemi mi yoksa başka tedavi olanakları da var mı?

  61. 97
    dt.fnur Says:

    Doktorunuza güven konusu size kalmış. Lamine ihtiyaçsa ve dikkatli, titiz çalışılırsa sağlıklı bir tedavidir. Dolgularınız derinse bir kaç hafta hassasiyet tarzında ağrılar yapabilir. Bunun haricinde ağrılarınız varsa doktorunuza durumu söyleyin mutlaka.

  62. 96
    sevinç Says:

    peki yarın ön altı dise lamine yapıcak ön damaktanda 1ml kesilicek doktoruma güvenmelimiyim sizce lamine sizce sagliklı bir tedavimi?bu arada dolgulari yaptıralı 6 gün oldu bisey yerken agrı yapıyo damaklarımda yaralar var normalmi

  63. 95
    dt.fnur Says:

    Uçuk bulaşıcıdır ama klinik ortamında bulaşmıdır yoksa sizin vücut direnciniz düştü de o yüzden mi çıktı bilemeyiz. Tedavi sonrası çıkmış olması tesadüf olabilir yani. Şişlik için doktorunuzun kontrol etmesi gerekiyor ne olduğunu. Çene altında lenf bezlerinde bir şişlik varsa vücudunuzda diş kaynaklı yada başka bir nedenden dolayı iltihap olduğunu gösterir, buda vücut direncinizi düşürmüş olabilir.

  64. 94
    sevinç Says:

    merhaba. ben dis estetigi icin ankarada özel bir yere gittim sag ve sol alt kosedeki dislerime birer gün arayla dolgu yaptı toplam 4 dise bir gün sonra ağız kenarlarının heryerinde uçuklar çıktı ayrıca çene altındada şişlik çıktı mikrop kapmış olabilirmiyim yarın estetik icin gün verdi fakat korkuyorum. ne yapmaliyim.

  65. 93
    dt.fnur Says:

    Eğrilik için yapılabilecek pek bir şey yok, ancak dişleriniz küçültülerek o boşlukta kapanacak şekilde eğer yeterli boşluk varsa porselen köprü kaplama yapılabilir. Ağrının nedeni dişinizde çürük olabilir. Bir diş hekimine muayene olmanız uygun olur.

  66. 92
    Ceren Says:

    Merhaba hocam ben 40 yasindayim cenemdeki azi disin yaninda bosluk oldugu icin o azi dis zamanla egilmeye basladi bazen cok agrim oluyor sizce bunun tedavisi nedir? Simdiden cok tesekkürler

  67. 91
    dt.fnur Says:

    Düzelir.

  68. 90
    mustafa Says:

    Merhaba hocam ben 16 yaşındayım yaklaşık 6 ay önce sağ üst arka taraftaki azı dişimi çektirmiştim son 2 3 aydan beri üst dişlerde oraya doğru kayma oldu zaten alt dişlerinde carpişiklilik var ondan dolayı tel tedavisi düşünüyorum tel takılınca üst dislerimdeki kayma düzelirmi ?

  69. 89
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Doktorlarınız sizin için en uygun tedaviyi belirler. Onlar nasıl olmasını uygun görüyorsa o şekilde tedavilerinize devam etmeniz uygun olur.

  70. 88
    gizem Says:

    merhaba hocam benım alt cenede ıkı taraflı yrmılık dıslerm cıktı fılm cekıldı.gordugmde dıs koklerı yan durmus yanındakı dıslerı ıttrıyordu.ara sıra agrıda var.ortodontı hocam cekılmesıne gerek yok kanal tedavısı yapalım dedi.bırde ust dıslerım carpasık.yırmılık dısler varkende ust damagına tel takılablr dedı.ne yapmalıyım hocam.kafam karıstı

  71. 87
    dt.fnur Says:

    Kökün etrafında iltihap, kist vb. bir durum söz konusu değilse, herhangi bir ağrı vs. gibi bir probleme neden olmuyorsa tekrar ameliyat olmanıza gerek yok.

  72. 86
    sevinç Says:

    peki kalan kök için tekrar ameliyat olmam gerekiyomu olursam sinirlerle ilgili problem çıkarmı tekrar şimdiden çok teşekkür ederim.

  73. 85
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Uyuşukluk için yapabileceğiniz pek bir şey yok beklemekten başka. Sinir zedelenmeleri biraz zor iyileşme sağlar. Sinirlerde kopma ayrılma olmuşsa hiç iyileşmeyebilir. Üstteki dişlerinizin çekiminin alttaki gibi zor olacağını sanmıyorum, çünkü üstler genelde daha kolay olur. Dişlerinizde ki kaymanın nedenini belirlemek için muayene etmek gerekiyor. 20 lik dişleriniz çekilmeden gülüş estetiği sağlanabilir, herhangi bir sorun olmaz. Sonradan çekilmesi de aynı şekilde bir soruna neden olmaz ve yapılan dişlere zarar vermez.

  74. 84
    sevinç Says:

    mrb bir sene önce yirmilik dişimden ameliyat oldum 2 saat ameliyatta kaldım, diş çok köklü olduğu için zor geçti 4 tane kök çıktı bir kök içerde kaldı dedi doktor sinirlere daha çok zarar vermemek için almadı kökü ama dudağımda uyuşukluk kaldı bir sene geçmesine rağmen geçmedi ne yapmalıyım.? üst te iki tanedaha 20 lik diş var ama korkuyorum birde alt ta iki dişim de kayma oldu nedeni nedir sizce?son bir soru daha gülüş estetiği için doktora gidicem 20 lik dişler çekilmeden yapılırmı yada sonradan çekilmesi yapılan dişlere zarar verirmi?:)

  75. 83
    dt.fnur Says:

    Diğer dişlerinizin ve kemik yapınızın durumunu da bilmek gerekiyor. Muayene sonrası ancak değerlendirilebilir.

  76. 82
    AYNUR YILMAZ Says:

    benim iki dişlim önde kaç yıl tel kalabilir ve bunun hakkında bilgi verirseniz teşekkür edrim..

  77. 81
    dt.fnur Says:

    Dişeti kanaması için diş hekimine muayene olmanız gerekiyor. Varsa diştaşlarınız temizlenmeli ve dişlerinizi mutlaka düzenli fırçalanmanız gerekiyor. ”Aynı hizada değil” derken kasdettiğiniz şeyi anlamadım.

  78. 80
    Mert Says:

    Merhaba benim ust orta dislerim ile alt dislerim ayni hıza da degil. Ve dis etlerimde kaniyo bilgi verirseniz tesekkur ederim.

  79. 79
    dt.fnur Says:

    Ortodontik tedavi ile dişleriniz düzelebilir, ama biraz uzun sürer. Diğer tedavi alternatifleri görüntü olarak sizi çok tatmin etmeyebilir. Çünkü kayıklık düzelmez ve aradaki boşluğu kapatmak içinde dişleriniz daha büyük olur.

  80. 78
    frkn Says:

    Üstte bir dişim eksik olduğundan bütün dişlerim sağ tarafa doğru kaydı. Küçükken öndeki iki dişimin ortasından sivri bir diş çıkmıştı onu çektirmiştim fakat ara kalmıştı. Şimdi kısa bir tedaviyle bunları düzeltmek istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

  81. 77
    dt.fnur Says:

    Çene şikayetleriniz 20 lik dişinizden kaynaklı olabilir, o yüzden hepsini çektirirseniz daha iyi olur. Ama sadece şikayetinizin olduğu dişi de çektirebilirsiniz.

  82. 76
    murat Says:

    merhabalar hocam. 20lik dıslerım çıktı. doktora gittim doktor üçünün yamuk olduğunu hepsinin çekileceğini söyledi. benim sadece birinden şikayetim var. tek bir tane cektırsem diğerleri kalsa bir sıkıbtı olur mu? ayrıca cenemde cıtlama ve kulağımda hafif ağırlık var. 20lık dısımden kaynaklanıyor olabilir mi? şimdiden teşekkürler.

  83. 75
    dt.fnur Says:

    Mümkün değil.

  84. 74
    İdil Says:

    Merhaba,ben 3 yıl süren tedavim 1 yıl önce bitti ve tek tarafan diş çekimine bağlı olarak üst dişlerimde orta hay kayması var.Telleri çıkarken beni rahatsız etmiyordu.Ama şimdi çok rahaysız etmeye başladı yaklaşım 3-4 milim sola kayık dişlerim.doktorum 3 dişin çekilmesi ve tekrar tel takılması gerektiğini söyledi.Tekrar tel takmak istemiyorum.İnvisalign yöntemi diye bişey duydum.Bununla orta hatı düzeltmek mümkün müdür?

  85. 73
    dt.fnur Says:

    Buna çözümü doktorlarınızın bulması gerekiyor. Dişlerinizin tekrar eski haline dönmemesi için alınabilecek tedbirler ve uygulamalar var. 20 lik dişinizi çektirseniz de dişleriniz düzelmez. Yeniden tel takdırmanız gerekir.

  86. 72
    Abdullah Says:

    Merhaba hocam benim üst ön iki dişimden birisi egri digerine göre baya egriydi.Tel taktırdım en başta 2 sene taktırdım baya düzelmişti teli çıkartınca 1 ay gibi bi zamanda yine eski halin aldı tekrardan taktırdım 1.5 sene sonra cıkarttıgımda yine eğrildi dişim bi çözüm bulamadım.Doktara gittigimde 20lik dişlerim öndeki dişlere baskı yaptıgını cekilmesi gerektigini söyledi eger üsttekileri cektirirsem öndeki dişim düzelebilirmi hocam

  87. 71
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Takma diş kullanmak sandığınız kadar cazip ve kolay değil emin olabilirsiniz. Bence kalan dişlerinizin kıymatini bilip onları da kaybetmemek için en kısa zamanda herhangi bir diş hekimine başvurun. Ve gerekli tedavileri kararlı bir şekilde yaptırın. Sonrasında da tekrar dişlerinizin kötü olmaması için yapılması gereken herşeyi eksiksiz uygulayın. Geçmiş olsun.

  88. 70
    yuksel karakoç Says:

    Merhaba, ben şu an 27 yaşındayım. Malum biz türkler diş bakımına pek de önem verdiğimiz söylenemez, 20 yaşından sonra kendi çabalarımla diş fırçalama alışkanlığı kazandım. Çocukken uyuşturulmadan çektirmiş olduğum kafa dişlerim bende sanırım tramva etkisi yarattı ve diş doktorlarına karşı fobi oluştu. Ayrıca sağ üst köpek dişim yer bulamayarak üstte çıktı altında da bir diş var. Şu an dişlerimden abartısız 7-8 tane çürük var. Çok acı çekersem çektirmeye gidebiliyorum sadece. Açıkçası tedavi olmaktan da hep korktum. Artık dişlerimin genel görüntüsünden de memnun değilim ne kadar fırçalasam baksam da dişlerimde lekeler oluştu ve artık çıkmıyor. Çürüyen dişlerim kırıla kırıla kökleri kalıyor.Senelerden dişlerimi saklayarak gülüyorum artık canıma tak etti tedaviye başlamam için önerileriniz olabilir mi İstanbul içinde mümkünse anadolu yakasında bir yer ya da herhangi bir diş doktoruna gitsem olur mu? Dişlerim o kadar kötü görnüyor ki hepsini çektirip takma diş kullanasım var.

  89. 69
    dt.fnur Says:

    Evet olabilir. Eksik olan dişinizin yerine diş yaptırabilirsiniz.

  90. 68
    esra Says:

    merhaba sol alt arka dişlerimden birisi eksik ve öndeki alt dişlerimin sola doğru kaydığını fark ettim acaba bunun sebebi arka dişimin olmaması mı sizce ne yapmalıyım?

  91. 67
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Orta hat kayıklığı çok dikkat çekmiyorsa tedaviyi uzatmaya gerek yok. Ama sizi rahatsız ediyorsa diğer taraftan da diş çekilerek orta hat düzeltilebilir. Bu durumda tedaviye yeniden başlanır, alt dişlerde tedaviye dahil edilir. Bu durumu doktorunuzla görüşseniz daha uygun olur. Çünkü belki olabilecek en iyi haliyle bitirmiştir doktorunuz tedaviyi. Görmeden buradan sağlıklı bir yorum yapmak mümkün değil, sadece tahmin yürütebiliriz.

  92. 66
    esra Says:

    merhaba ben 19 yaşındayım. üst ön dişlerim birbirine dönüktü çenemde yer olmadığı için doktorum sol taraftan köpek dişimden sonraki gelen dişimi çekti. Tedavim boyunca ön dişlerim düzeldi çekilen dişin boşluğu kapandı ancak ön dişlerimin orta hattı sola kayık alt ön dişlerimin orta hattıyla bariz çakışmıyor. bunun sebebi tek taraftan diş çekimi olabilir mi dişlerim o tarafa kaymış gibi gözüküyor. siz ne önerirsiniz? başka bir diş çekimi veya tel tedavisiyle düzelebilir mi?Ayrıca tellerim cıkalı 3 ay oldu koruyucu braket kulanıyorum. cevabınız için şimdiden teşekkürler.

  93. 65
    dt.fnur Says:

    Tel takılarak kaydırılması mümkün olabilir. Bunun için bir ortodonti doktoruyla görüşmeniz gerekir.

  94. 64
    Esra Says:

    Merhaba,27 yaşındayım.Sağ üst taraftaki 20 lik dişim yamuk olarak yanağıma bakıcak şekilde çıktı.Birinci büyük azı dişim çürük olduğundan onu çektirip,İkinci büyük azı dişi ile yamuk çıkan 20 lik dişin kayması söz konusu olur mu ? Bunun süresi ve tedavisi nasıl bir süreçtir ? Aydınlatırsanız sevinirim.Teşekkürler.

  95. 63
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Dişetleriniz için bir dil hekimine muayene olmanız gerekiyor. Doktor kontrolünde dişeti çekilmeleri önlenebilir. Dişetleriniz sağlıklı olduğu sürece her türlü tedavi güvenle uygulanabilir.

  96. 62
    berna Says:

    merhaba benim ön dişim birisi öne dogru kayıyorr bazende agrı oluyor. Dİş etlerimde problem var diş etim çekiliyor nasıl önleyebilirim? yaprak porselen sağlıklımı onu ogrenmek istiyorum? Teşekkürler

  97. 61
    dt.fnur Says:

    Dişinizin pozisyonuna bağlı kayıp kaymaması. Ama yaşınız itibariyle tel takılması gerekebilir.

  98. 60
    evrem Says:

    iyi günler.ben 20 yaşındayım.normalde üst çenemdeki sağ köpek dişimin yerinde şu an süt dişim var ve köpek dişimde arkadan çıkmış durumda.eğer bu süt dişini şimdi çektirirsem arkadaki diş kendi öne kayma ihtimali varmı?varsa ne kadar sürer?yoksa kesin telmi gerekir?

  99. 59
    emre Says:

    Teşekkürler Fatma Hanım :)

  100. 58
    dt.fnur Says:

    Merhaba. Tel takılarak yani ortodontik tedavi ile dişleriniz düzeltilebilir.

Sayfalar: [2] 1 » Show All

Leave a Reply